CLASES DE ESPAÑOL

Corrige aquí tu texto en francés

0 / 2000


  
  

Corrige aquí tu texto en español

0 / 2000


  
  

Une journée au musée – Compréhension orale bilingue français-espagnol (A1–C2)


Une journée au musée – Compréhension orale bilingue français-espagnol. Historia bilingüe francés y español.

Une journée au musée – Compréhension orale bilingue français-espagnol. Historia bilingüe francés y español.

 




Carlos visite le musée avec sa sœur. Ils voient des tableaux et des sculptures célèbres.Carlos visita el museo con su hermana. Une journée au musée – Compréhension orale bilingue français-espagnol. Historia bilingüe francés y español.

Carlos visits the museum with his sister. They see famous paintings and sculptures. He reads the descriptions of the paintings. His sister takes pictures of the sculptures. At the end, they visit the gift shop. Carlos buys a magnet and feels happy.

Carlos passe un après-midi au musée avec sa sœur. Carlos pasa una tarde en el museo con su hermana. Une journée au musée – Compréhension orale bilingue français-espagnol. Historia bilingüe francés y español.

Carlos spends an afternoon at the museum with his sister. They walk through the galleries, observing paintings by famous artists and modern sculptures. He takes notes on the paintings he likes most. Later, they visit the café for a coffee. At the end, they buy souvenirs at the shop.

Carlos et sa sœur apprécient de découvrir un musée d’art contemporain. Carlos y su hermana disfrutan explorando un museo de arte contemporáneo.Une journée au musée – Compréhension orale bilingue français-espagnol. Historia bilingüe francés y español.

Carlos and his sister enjoy exploring a contemporary art museum. They admire abstract paintings and interactive sculptures, reading information about the artists. Carlos takes pictures of his favorite pieces and discusses them with his sister. They take a break at the café and reflect on the exhibitions. Before leaving, they buy a book about the collection to learn more.

Carlos organise une visite au musée avec sa sœur pour découvrir une exposition temporaire d’art impressionniste.Carlos organiza una visita al museo con su hermana para explorar una exposición temporal de arte impresionista. Une journée au musée – Compréhension orale bilingue français-espagnol. Historia bilingüe francés y español.

Carlos plans a visit to the museum with his sister to explore a temporary exhibition on Impressionist art. During the tour, they analyze the brushstrokes and vibrant colors of the pieces, reading about the history behind each one. Carlos stops at a painting that inspires him and takes notes for his blog. At the end, they buy tickets for a painting workshop organized by the museum, motivated by the experience.

Carlos et sa sœur visitent un musée renommé pour sa collection d’art de la Renaissance. Carlos y su hermana visitan un museo reconocido por su colección de arte renacentista. Une journée au musée – Compréhension orale bilingue français-espagnol. Historia bilingüe francés y español.

Carlos and his sister visit a museum renowned for its collection of Renaissance art. They walk through the halls, admiring the detail in the paintings and sculptures. Carlos takes detailed notes on artistic techniques while his sister records a video for her social media. During the visit, they debate the influence of the Renaissance on modern art. As they leave, they reflect on how culture enriches their perspective on the world.

Carlos explore un musée dédié à l’histoire de l’art, s’intéressant aux liens entre les différentes périodes artistiques. Carlos explora un museo de historia del arte, interesado en las conexiones entre períodos artísticos. Une journée au musée – Compréhension orale bilingue français-espagnol. Historia bilingüe francés y español.


Carlos explores an art history museum, interested in the connections between artistic periods. He reads informational panels about the evolution of painting techniques, from the Renaissance to contemporary art. He reflects on how each movement reflects the values of its time. He participates in a talk on the restoration of ancient works and the impact of technology on the process. As he leaves, he appreciates the intellectual depth of the experience.